Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Dutt på det!

Publicerad 2009-12-14 18:55:49 i Allmänt,

Nu har jag suttit hela dagen med laptopen i knäet och skrivit på den här skiten. Och klar blev jag! O gött känns de! Det är nästan så det skulle vara läge att fira detta med en öl nere på Billen :)

Tyvärr blev det ju ingen träning idag som det var tänkt men det hinner jag med imorgon och antagligen kommer det gå mycket bättre då också när jag inte har en massa måsten som ska göras när man kommer hem.

Jag jobbade igår också o det gick jättebra. Va bara från 15-21.30 men de ger pengar det med. Känns bra med allt extra som kommer i Januari sen.
Jag bakade bullar i helgen också. Både kanelbullar o vaniljbullar. Riktigt goda blev dom :) Imorrn ska det bakas arracsbollar för första gången. Eller så får det bli dammsugare...har inte bestämt mig än.

Nu saknar jag badkaret som vi hade i den förra lägenheten. Hade varit riktigt skönt att få lägga sig i det nu och bara slappna av och njuta av det skolarbetet som är avklarat. Måste göra något för att släppa det matematikfokus jag har just nu.

Det känns som om vart jag än tittar och på vad jag än ser, så kopplar jag det till matematiken. Min pedagogiska sida kommer fram och jag funderar på hur denna vardagssituation skulle kunna användas i ett undervisningssammanhang. Börjar bli lite stollig på de nu. Har ni tänkt på egentligen hur mycket matematik man använder i vardagen? Det är MASSOR!

Börja tänk på det så jag inte är ensam om det :)



Ännu en kul lektion...
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela