Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Juldagsmorgon glimmar...

Publicerad 2009-12-25 10:49:40 i Allmänt,

och trött och sleten efter gårdagen känner jag mig. Men det var en riktigt trevlig julafton.

Gårdagen började med att Erica kom förbi med en julklapp till mig o Robban från henne och Susanne. De hade köpt biljetter till oss till Mastis ikväll. De ville så gärna att vi skulle följa med dit. De va gulligt gjort :)

Sen åkte vi till Robbans föräldrar och där va även Robbans syster och bror med familjer. Va där en stund och fikade lite och sen när de skulle äta vid halv två gick jag ner till mor o far. Ställde mig direkt och bakade snickerkakor eftersom brorsan så gärna ville ha det :)

Sen va de Kalle anka och vid fyra satte vi oss och åt. Jädrar va jag åt! Det va så otroligt gott alltihop. Förutom sillen... jag testade men nej...jag är fortfarande inte vuxen nog att äta sill :)

Syster blond o hennes familj kom vid fem och då blev de fart i stugan! Tomten skulle ju komma, pappa "gick och köpte tidningen" och William va helt orädd för Tomten som en annan blir lika rädd för varje år. Oavsett om man vet vem det är eller inte. Jag gillar verkligen INTE när folk har masker och skit på sig. Usch..

Fina julklappar fick man och jag är jättenöjd med hela dagen och kvällen. Jag tror vi alla gick där ifrån och va väldigt nöjda. Det blev några öl, en snapps till maten, lite likör... ja...gott va de :) Känner att jag fortfarande är mätt efter julmaten. Haha! Tur att det är dietdags i januari så behöver jag inte ha allt för mycket ångest :)

Ikväll blir de fest! O vilken fest det ska bli! Känns som om jag borde börja grejja lite för att slippa stressa ihjäl mig sen. Men outfit o allt är klart så det är mest lite småplock som ska göras. Kolla vilken väska o vilka skor jag ska ha till exempel. DET kan ta tid! Tur att det fortfarande är snö ute så att valet av skor är begränsat. Ska försöka o ge mig på locktången sen också.. hmm...
Får se om jag ska följa med Erica ut sen på promenad också... Attans...de känns som om det är dags att börja grejja nu ja...tiden verkar knapp och att stressa är inte bra har ja hört...



         



    "Svårigheten är inte att dö för en vän, utan att hitta en vän värd att dö för"
                                                                                           - Homer Simpson


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela