Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

suck o stön

Publicerad 2009-12-07 22:39:36 i Allmänt,

Ja nu va de ett tag sen igen som man uppdatera. Jag låg sjuk en vecka så någon ork fanns inte ens o sitta vid datorn. Sen ser min vardag ut precis som vanligt. Det är plugg och träning som gäller och när det finns tid så försöker jag vara social med min omgivning. Jag längtar så grymt mycket efter julledigheten just nu. Känns som om jag behöver den.

Jag är riktigt trött på skolan. Det ät så himla mycket hela tiden. Man hinner inte göra klart ett arbete förrän nästa slängs i ansiktet på en. Men det är bara att härda ut... någon gång kommer det bli bättre... hoppas jag.

Helgen va jättemysig. Rasmus kom på fredan o spenderade kvällen med kompisarna. På lördag va vi till badhuset o härja. Eller ja...Rasmus o Robban stod för härjandet ;) Men jag åkte faktiskt rutchkana o hoppade från första trampolinen :) Robban körde kanonkulan från högsta så det skvätte friskt över oss andra.

Idag blev ja ledig från skolan, föreläsningen va inställd. Riktigt gött med en extra dag ledigt. Va till syrrans jobb o fixa lite skolgrejer och tog sedan en rask promenad där ifrån. 30 minuter tog de. Nästa gång ska de ta 20 :)

Sen stack ja o Robban ner till galaxen o träna lite. 15 min kondition o sen bänkpress. Blir så grymt irriterad på den spärren som jag av nån anledning får fram så fort jag ska försöka på 50 kg. 40 gick skitbra, men 50 så tar de tvärstopp. Men innan december månad är slut så ska jag fixa det!

Drog sen bort till syster blond o umgicks innan det var dags för den vanliga motionsturen. William är ju så underbar. Vi var ute och härjade lite o sen ställde han sig framför mig, gjorde en grimas och sträckte armarna uppåt. "Haha, va gör du?" blev min kommentar. "Ä stajk ja!" skriker han. Han stod alltså och spände sig för att visa hur stark han var :) Sen prova han min mobil o skulle ta kort på det mesta. Hittade några bilder i mobilen som jag tror ska föreställa ett träd och något som liknade en sten men om det stämmer har jag inte en aning om. Sen tog han ett kort på mig också, jätteglad tittar han på mig och skriker ut Linn allt vad han har och visar mig bilden :) Han är mosters pojk han :)
Sen kom syster röd och det var dags att gå ut o gå. Gick 6 km idag.

Så nu sitter jag här, precis klar med ett skolarbete och börjar spåna på nästa. Mina ben värker och ryggen vill inte alls sitta upp längre.
Så nu är det väl dags att lyda kroppen och bege sig in i sängen istället och samla krafter inför morgondagen...


               
Rasmus i plurret                  Robbans plask :)         Williams foto



"Hur snabbt man än springer, springer smärtan snabbare"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela