Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Fredag

Publicerad 2009-05-22 23:05:29 i Allmänt,

Ja då va den första arbetsdagen avklarad. Jag hade glömt bort hur extremt tråkigt de var. Jag längta ju till sommaren så jag kan få jobba istället för o gå i skolan, men nu är jag inte så säker längre. Hörfel fråga mig förut om jag fortfarande längtade till o få börja jobba igen o nej, det gör jag inte. Däremot längtar jag till lönen som kommer med arbetet. En aning bättre än vad CSN har o erbjuda. Så det är väl bara att stå ut...

Gick på stan med syster röd när jag sluta vid halv elva. Blev en jacka till Robban iallafall. O passa gjorde den också :)
Var till Ems efter de o så hon klippte mig. Gött gött, nu kan jag göra nåt med håret igen o inte bara låta de ligga som en gammal rävpäls på huvet.

Och än en dag så inser jag hur kass jag är på det här med skolarbeten. Jag har inte gjort någonting sen i tisdags och ångesten och stressen börjar falla över mig mer och mer. Varför kan jag inte inse att jag mår mycket bättre om jag tar tag i det tidigare och inte väntar till sista dagen?
Iofs så har jag ju då en anledning att ta med mig datorn till jobbet på sönda kväll :)
Fast om det kommer bli så mycket mer gjort då är jag osäker på.

Usch va de känns som om det är mycket just nu. Jag skulle behöva en positiv vägledare hos mig, någon som skulle kunna få mig att inse att livet är mycket mer än det elände som ständigt visar sig just nu. Jag skulle behöva någon som skänker mig lättnad och lugn och ger mig en positiv inställning till livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela