Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Kyla...

Publicerad 2009-10-13 15:08:14 i Allmänt,

Klev upp vid 06.00 imorse och tittar ut. Frosten ligger som ett täcke utanför. Lusten och orken att åka till skolan fanns inte så långt bort att det kändes omöjligt att hitta den. Kom då på att jag inte hade något val då dagens lektion var obligatorisk.
När jag kommer till skolan går jag raka vägen till Pressbyrån och köper kaffe. Dagen ser genast mycket bättre ut. Sen börjar lektionen. Och den gick otroligt fort! Helt plötsligt var klockan 11.10 och våran lärare släpper oss hela 50 minuter tidigare. Sätter mig med gruppkompisarna och börjar på det sista arbetet för denna delkurs och även det löper på fint.

Så dagen som kändes som om det skulle bli en av de värsta på länge, resulterade i att bli väldigt bra.

Nu sitter jag här mätt och belåten och ska snart sticka ner till gymmet och träna med älsklingen.

Det känns som om hela dagen kommer bli riktigt bra.

Det som stör mig, gnager i mitt bakhuvud, är att någonting inte står riktigt rätt till. En person kan bara inte ändra sig från att vara en av de största, mest löjliga exemplar av en människa, till att helt plötsligt vilja "sadla om". Vad är egentligen baktanken med det hela? Jag kan helt enkelt inte riktigt tro på personen i fråga utan att misstänka att det är någonting lurt med det hela. 


"Mognad innebär att en person har utvecklat ett beteende som är lämpligt för personens eller gruppens bästa, eller som stämmer med sociala normer."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela