Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Städ, stök & dataprylar

Publicerad 2009-10-09 10:45:44 i Allmänt,

Robban leker datamekaniker här hemma. Just nu är golvet i vardagsrummet upptaget av fyra datalådor och en stor kartong med en massa dataprylar o kablar i. Folk som har kommit på besök hos oss de senaste två dagarna har bara skrattat. Sen mitt upp i allt tvättar vi soffklädseln så att den återgår till den vita nyansen igen och en massa andra kläder, mycket från Rasmus rum nu när det är städat och klart.

Jag höll på hela dagen igår och fixade i hans rum och det blev såååå bra! Lagomt klart tills han och en kompis kommer ikväll. Han frågade förra helgen om en kompis fick följa med honom denna helgen, och varför inte? Klart att Rasmus vill visa hur det är här. Skulle kunna anta att de kommer tillbringa kvällen på Bygget. Får prata med grabbarna sen och se hur de vill lägga upp helgen och vilken mat de vill ska stå på menyn.

Skulle behöva åka iväg till tippen idag också. Och till klädinsamlingen och lämna en svart säck med kläder. Men det där med att kasta kläder är ju lite ångestladdat. Iallafall för mig. Jag tycker det är skittråkigt, samtidigt som anledningen till att jag inte kan ha kläderna längre, gör det hela mer positivt. Men det blir ju så tomt i garderoben...
På tal om garderob...måste städa ur min walk-in closet också så att den ser ut som den ska :)

Nej nu är det väl dags att äta frukost och sedan blir det att börja fixa iordning hemmet. Ska ner till Galaxen och träna sen också. Bara att hoppas på att Robban gör mig sällskap!


 "Man ska aldrig närma sig en oxe framifrån, en häst bakifrån eller en idiot från
                                                  någon sida alls"






Min lilla walk-in ... som den ska se ut :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela