Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Tråk..

Publicerad 2009-10-03 16:41:53 i Allmänt,

Sitter här uppkrupen i soffan med datorn i knäet och lyssnar på regnet som smattrar mot rutan. Fy vilket tråkigt väder det är! Det finns absolut ingenting att göra och inte kan man ta sig här ifrån lägenheten heller utan att behöva bli genomblöt. Vet inte om det är vädret eller den hela tråkiga situationen i sig, men jag känner mig irriterad. Precis som om jag nyss skulle ha bråkat med nån.
Det är nog tristessen som är den skyldiga till mitt vrånga humör. Skulle vilja ut här ifrån men då betyder det att jag måste ta på mig det enda hemska regnstället jag har... ett lila "tantställ". Ok, tack mamma, det var jättesnällt att du tänkte på mig när du inte skulle ha kvar det. Men frågan är vad JAG tänkte på när jag tog emot det. Kanske var färgblind för stunden eller så tittade jag helt enkelt inte riktigt noga för att konstatera att jag ALDRIG skulle använda ett regnställ i den kulören.
Vad är egentligen bäst? Sitta här hemma, ha tråkigt, och känna att irritationen stiger bara för att man blir mer och mer förslappad? Eller dra på sig det lila regnstället, se ut som skit för stunden, men sedan må mycket bättre när jag väl kommer ut i den friska luften och tillfredställer mitt sociala behov?

Svår fråga... får nog fundera på det tills jag kommer fram till den bästa lösningen...

Tills dess får väl Robban agera slagpåse så att jag kan få avreagera mig lite ;)


     "Låt oss vara tacksamma för dumbommarna. Utan dem kunde vi andra inte göra succé"
                                                                                                                              Mark Twain




              

Kommentarer

Postat av: Agnetha

Publicerad 2009-10-04 01:31:51

Lite lik dig på bilden! Kan det vara du kanske? Kom Rasmus något i helgen?

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela