Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Grå Lördag...

Publicerad 2010-04-17 11:58:22 i Allmänt,

När jag vaknade imorse blev jag enormt besviken på det väder som visade sig. Den gråa himlen och de tjocka molnen la sig som ett täcke av dysterhet över mig. Jag märker att man har blivit van vid solens strålar och att det har påverkat mig till att bli gladare och piggare. Vädret speglar mitt humör och jag påverkas mycket av det. I och för sig så får jag idag en chans att städa och greja här hemma. Men det var inte alls det jag hade lust med egentligen.

Nästa vecka får jag reda på resultatet av den senaste tentan. Det ska bli väldigt kul o se hur det gick. Hoppas bara jag klarar den och inte behöver komplettera med någonting. Har inte tid med det nu känner jag.

Det har varit väldigt lugnt och skönt på alla fronter den senaste tiden. Det känns som om man kan leva i en lugn och harmonisk tillvaro, utan att bekymra sig för utomstående påverkan. Märks på mina herrar här hemma också att de trivs och mår bra. Speciellt den unga herrn. Han är glad på ett sätt som han inte varit på länge. Han verkar trivas väldigt mycket med livet. Hans sociala nätverk är enormt och han har alltid några att umgås med, samtidigt som han ibland bara vill vara hemma och mysa och ta det lugnt med mig och Robban. Det är härligt att se.

Nej nu blir det väl att börja rensa golvet så att det blir redo att dammsugas. Jag får ta o sätta på lite bra städmusik och dansa runt med den :)



                        



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela