Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Mot ljusare tider

Publicerad 2010-04-14 21:36:10 i Allmänt,

Det är inte bara utomhus som det börjar blu ljusare, utan jag känner också att det inom mig börjar klarna upp. Mycket stress har präglat min vardag och ibland var det nära att jag inte orkade längre. Men jag inser nu att jag är starkare än vad jag tror och att jag klarar mycket mer än vad mitt självförtroende säger åt mig. Alla har vi våra turer upp och ner men det tillhör livet och genom att skänka oss hinder och motstånd, stärker det oss i vår utveckling.

Mycket har jag klagat på och kanske inte riktigt tänkt efter hur bra jag egentligen har det. Men hör det kanske inte lite till människans natur att aldrig vara helt och hållet nöjd utan vi vill gärna kunna klaga på något. I och för sig, om vi inte hade något att klaga på så skulle vi heller inte ha någon anledning att förändra eller utveckla något och på så sätt skulle nog livet bli ganska tråkigt.

Jag har kommit igång bra på den nya kursen och jag känner mig mycket mer motiverad. Jag har en känsla av att mycket beror på att hemförhållandena är så stabila och trygga nu och jag behöver inte längre känna någon oro. Alla mår vi bra här hemma, förutom gubben min som åker på den ena sjukdomen efter den andra. Det betyder dock att jag får ta ännu mer ansvar här hemma och sköta disk och inköp, som annars ligger på hans "att-göra-lista". Men det är smällar man får ta. Det blir värre för honom att sköta alla mina sysslor den dagen då jag blir sjuk :)


             


                          "Statussymboler är till för osäkra människor"






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela