Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Sliten...

Publicerad 2010-04-21 20:17:09 i Allmänt,

Har precis ätit lite kvällsmat och ska alldeles strax gå in i duschen. Kylan tränger in genom lagret med kläder och det värker i mina fingrar av köld och stelhet. Har som vanligt varit ut på den vanliga motionsturen och det gick riktigt bra idag. Kändes bra för oss alla. Har faktiskt varit riktigt duktig dessa tre dagar av denna vecka och gått minst 6 km varje dag. Men imorgon tror jag faktiskt att det inte blir någon. Måste ju få slappa ibland med. Men jag va riktigt nöjd igår då jag gjorde allt som jag skulle på min att-göra-lista. Jag handlade hem mat, städade, pluggade och motionerade. En klapp på axeln till mig själv.

Fick reda på tentan igår och jag klarade den. Känns så skönt att jag nu kan lägga den bakom mig och bara koncentrera mig på den kommande. Ska sitta med studiegruppen imorgon eftermiddag och fortsätta att diskutera kring de frågor som kommer med på tentan. Diskussionsunderlaget hjälper faktiskt mycket inför pluggandet.

Det är så härligt när jag kommer hem om dagarna. Varje gång så kommer Rasmus fram och ger mig en stor kram och det värmer mitt hjärta. Det får en att känna sig uppskattad. Det roliga är att han gör det verkligen varje gång oavsett hur lång stund jag har varit borta. Han är helt underbar den grabben.

Snön idag har näst intill tagit kål på mig. Med snöflingorna som föll, föll mitt humör. Det vita täcket som låg på marken imorse när jag vaknade fick mig att gnugga mig en extra gång i ögonen. Men nej, det försvann inte för det och det var inte någon inbillning. Jag hoppas verkligen att det är över nu. En person berättade för mig idag att förr sades det att April-månad var tvungen att släppa ett sista snötäcke för att det ska kunna bli en fin sommar. Jag hoppas verkligen att det stämmer. Nu är det dags för sommarvärmen att komma!


                Snart kan man spendera en heldag nere vid Skagern igen
             






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela