Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Usch, fy o blä

Publicerad 2010-02-17 10:00:24 i Allmänt,

Det känns som om det bara tillkommer mer och mer i skolan med saker som ska göras. Jag har kommit underfund med att det är ingen idé att jag pustar ut och tror att det ska bli lugnare, för det kommer det inte bli. Vissa dagar känns det värre än andra. Plus att jag fick tillbaka en uppgift från Mattekursen där jag va tvungen att komplettera lite. Det kändes inge vidare, då jag har lagt den kursen bakom mig. Jag är iallafall glad att jag inte har varit sjuk någonting nu denna kurs för att missa en vecka i skolan skulle resultera i massor av kompletteringsuppgifter och det har jag verkligen inte tid för just nu.

Nu börjar jag längta nåt otroligt efter sommaren. Jag vet att jag förra året började klaga på jobbet efter ca bara en veckas arbete, men hellre det tjatet som man får utstå där än att ha flera skoluppgifter som lägger sig på hög och väntar på inlämning.

J*vla snö också. Jag kan ju inte direkt påstå att jag blir mindre deprimerad av detta tjocka vita täcke som omsluter oss. Jag längtar efter doften av gräs och känslan av att gå på bar mark i högklackade stövlar, utan att riskera att bryta benen av sig. Jag vill kunna sitta på balkongen och känna vårsolen steka i ansiktet och kunna använda jeansjackan när jag ska gå ut och inte en jacka tjock som ett duntäcke.  Nej nu får det faktiskt vara nog med vintern!

Som vanligt har jag en massa saker på dagens att-göra-lista, men hur mycket jag kommer hinna med har jag inte en aning om. Viktigast just nu är att träna på morgondagens redovisning sen får jag helt enkelt ta dagen som den kommer och göra det som jag känner att jag hinner och orkar med. Helst av allt skulle jag vilja få ett ryck som resulterar i en massa färdiga skoluppgifter och ett välstädat hem. Vet inte varför men av någon anledning har det varit svårare att hålla efter här hemma. Vet inte om det kan bero på den tredje person som flyttat hem igen ;) Men men...det är värt det bara vi får ha honom här igen :)


   "Man ska se en uppgift i varje problem och inte ett problem i varje uppgift"


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela