Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Vill ha fredag

Publicerad 2010-02-03 17:19:11 i Allmänt,

Det gick ganska bra att jobba igår. Det va lite segt först när jag kom vid tre men sen rulla tiden på ganska bra... men nu kommer jag inte jobba inom de närmsta veckorna iallafall. Måste prioritera skolarbetet först.

Idag åkte jag bil med mamma till Karlstad. Såg en älg som sprang längs vägen och var helt vilsen. Senare hade det tydligen varit flera stycken som hamnat på fel sida om viltstängslet.
Det va riktigt skönt att åka bil o slippa trängseln på bussen och väntandet innan, som idag hade varit ännu längre. En klasskompis från kristinehamn berätta att vid 08.35 va bussen vid Ölme. Vid den tiden brukar den vara i Väse annars.

Dagens lektion vet jag inte riktigt om jag kan påstå som väldigt givande men det känns ändå som om jag lärde mig nåt. Om inte annat så fick jag träna på att prata inför klassen och det är ju aldrig fel.

När jag slutade vid 12 åkte jag ut till Våxnäs för att leta tapeter. Jag hittade jättesnygga på Rusta så på fredag blir det att tapetsera. Jag längtar sååå mycket! Det ska bli jättekul att göra iordning både vårat rum och Rasmus. Ser fram emot en väldigt trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela