Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Ny kurs, nya möjligheter...

Publicerad 2010-01-27 15:10:29 i Allmänt,

Ja denna veckan startade svenskakursen och det känns som om det kommer bli en hel del att läsa. Men men...matten är slut iallafall! Jag klarade mattetentan vilket jag inte trodde jag skulle göra. Så nu kan jag avanmäla mig till omtentan :)

Va till Bibblan idag och lånade 5 av de 30 böcker som vi ska läsa. Är bara så fruktansvärt trött så jag kan inte koncentrera mig när jag ska försöka mig på en barnbok om Pelle Svanslös. Jag får kolla om den går att få tag på i ljudbok istället :)

Inte ett enda träningspass har det blivit denna veckan heller. Men så är det väl när man inte riktigt mår bra eller känner att det finns alldeles för mycket annat jag borde göra istället.

Va till syster blond i söndags o va barnvakt. Jag o William sitter i hallen och jag sätter på honom kläder för vi ska gå ut o härja i snön. Han tittar på mig o sen klappar han mig på armen och säger: Äskaj dig ja
Jag trodde jag skulle tuppa av och smälte som en isbit i Sahara. Min lille goding de :) De orden gjorde min dag och gör fortfarande. De är underbara de små liven.

Jag vill ha sommar! Eller vår iallafall. Jag är så trött på den här kylan och jag vill kunna gå ut utan att behöva klä sig som om man levde på nordpolen... Nä nu räcker det med vintern!!!


       "Det finns en enkel lösning på alla svåra problem, men den är alltid fel"



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela