Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Är sommaren över?

Publicerad 2010-07-28 16:58:08 i Allmänt,

Det känns verkligen som så. Den värmen som vi hade för några veckor sen är som bortblåst och nu när man går upp på morgonen visar inte termometern mer än ca 16 grader. Det känns kallt på nätterna och när solen väl är framme så värmer den inte som förut. Antar att det börjar gå mot hösten. Jag hade hoppats på att sommaren skulle hänga i ett tag till men det verkar som om vi får nöja oss med det som va.

Nu jobbar jag bara två dagar till denna vecka sen två veckor till innan jag kan njuta av att det är över. Sen börjar skolan igen och då är det dags för examensarbetet. Jag kan inte direkt påstå att det är något jag ser fram emot. Har inte ens riktigt koll på vad jag ska skriva om utan får helt enkelt ta tag i det när jag är klar med jobbet den 15 augusti.

När jag skulle sova igår hade jag flera planer på vad jag skulle hitta på efter jobbet, men nu när jag kom hem så fanns inte den motivationen över huvud taget. Jag känner mig bara trött och helt utpumpad. Varför kan jag inte känna samma energi idag som jag hade igår kväll? Hur kan ett jobb som tär på en mentalt och är psykist jobbigt, även göra att man känner sig fysiskt utmattad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela