Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Solbränd men j*vligt glad

Publicerad 2010-07-17 07:40:38 i Allmänt,

Hade en helt underbar dag igår. Jag och syster röd åkte ner till Mamma o Pappa o gänget vid Skagern. Vi var där nere strax innan 10.00 och va där till strax efter 16. Vi solade och badade och låg och flöt och härja på de uppblåsbara madrasserna. Det var så otroligt skönt! Kändes också härligt att verkligen göra något och passa på när jag var ledig. Visst är det skönt att ligga hemma hos mor o far vid poolen men det är absolut inte samma sak som vid en sandstrand. Det som är bäst med Skagern är att det är sandbotten. Inte något slibedisch-vatten där inte! Fick mig ett och annat bromsbett men det är väl smällar man får ta. Det gav oss alla en orsak till att klappa till varandra och så skyllde man på dessa otroligt irriterande bevingade kryp.

Idag jobbar jag delad tur. Ska alldeles strax bege mig iväg. Vaknade vid 06.50 och trodde jag hade försovit mig. Jag hatar den panikkänslan som man får då. Men lugnt va det och klar var jag vid 07.10 så sedan dess har jag suttit här vid datorn och glott.

Jag fick en inbjudan till Klassfest den 25/9 på Mastis. Det ska bli riktigt roligt! Träffa gamla klasskompisar och de från paralellklasserna. Ska ta och ringa Emma någon dag och kolla med henne om hon ska gå så kan vi sitta hemma hos oss en stund innan.

Nej nu antar jag att det är dags att jag beger mig till jobbet. Blir att åka hem och städa mellan 10.30-15.00. Det har visat att de ska bli dåligt väder idag men just nu vet jag inte om jag kan tro på det. Men men..det kan ändra sig fort. Funderar på om jag ska kolla med grabbarna om vi ska sticka och spela minigolf om vädret håller i sig.


              


       Gör det roliga först. Det tråkiga är mindre tråkigt när inget roligt väntar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela