Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Tillbaka till verkligheten

Publicerad 2010-06-30 10:51:51 i Allmänt,

Jag har ju haft 2½ vecka ledigt men i måndags var det dags att börja jobba. Jag vet att jag skrev att det skulle bli skönt att slippa skolan men jag hade nog helst viljar vara ifrån jobbet lite till. Speciellt denna helg då det ska bli så otroligt skönt väder. Men det kommer väl bli att en annan får sitta i skuggan vid lägenhetens uteplats och vara avundsjuk på andra som kan vara ute och bada och leva gott. Jag vet att jag ska vara tacksam för att jag har ett jobb över huvud taget, men det är inte alltid så lätt att tänka så.

Jag känner även hur mitt humör börjar svikta på grund av dessa två arbetsdagar. Det tär mer på en än vad man tror. Det värsta är att det kommer bara att bli värre. Dessa två första arbetsdagar är ingenting jämfört med hur det kommer att bli. Antar att Robban har en del vredesutbrott att ta emot framöver. Det är han som det brukar gå ut på.

Känner mig lite allmänt nere. Vet inte direkt vad det beror på. Skulle helst bara vilja fly bort från allt ibland och kunna släppa alla tankar som far omkring i mitt huvud. Jag skulle bara vilja vara. Inte bry sig om något och inte känna någon oro. Det är ganska mycket som har hänt senaste tiden, många jobbiga stunder. Kanske är det dom som sätter sina spår?

Nej nu är det dags att göra sig redo för att vara barnvakt åt mina syskonbarn. Tur att jag har dessa små varelser som förgyller mina dagar då jag känner mig ur balans...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela