Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Underbara ledighet!

Publicerad 2010-06-15 18:26:49 i Allmänt,

Det är så otroligt skönt att vara ledig! Inga måsten utan bara njuta och ta dagen som den kommer.

Lördagen var riktigt rolig! Jag o Robban gick omkring här hemma och tog det lite lugnt och sen kom Hörfel hit. Robban stack då till Keso för lite grabbhäng och vi kunde köra vårat tjejsnack. Sen kom syster röd och vid åtta tiden drog vi bort till Keso. Va där en stund och det va riktigt roligt. Skitsnygg lägenhet hade han. Men något poolbadande blev det inte då vädret inte var på vår sida, eller också kanske det va det.
Sen gick vi till Mastis och för första gången på länge så kryllade det inte av småungar där utan det var faktiskt vuxet folk som man kunde umgås med. Någon efterfest blev det inte och det kan vi nog vara glada för.

Igår kom Rasmus hem från sin kompis. De hade haft det jätteroligt. Så kul så att de inte vilja skiljas åt utan han följde med hit. Så imorgon åker han hem och då vet jag en herre som kommer få städa sitt rum.

Idag har jag umgåts med Jejje nästan hela dagen. De har äntligen flyttat hit! Tror detta kommer bli skitbra rent ut sagt. Både för henne och barnen. Så just nu trängs de med Hörfel i hennes lägenhet i väntan på att deras ska bli klar. Får väl hoppas för allas skull att det inte kommer dröja allt för länge :)

Har även suttit och väntat som en tok på att få reda på tentaresultatet. Tillslut kunde jag inte hålla mig utan mailade min lärare för att dubbelkolla så att det var denna vecka som vi skulle få besked. Fick då som svar att de har mycket att göra nu så resultatet kommer att läggas ut runt den 22:e. Känns grymt jobbigt att behöva vänta men jag antar att det är så det är. Inte mycket att göra åt.

Nej nu ska jag inta soffläge en stund innan det är dags att börja med maten och lägenheten kommer invarderas av både gamla och unga pojkar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela