Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Helg igen då...

Publicerad 2010-03-11 22:07:27 i Allmänt,

Ja då var denna skoldag över. Ganska slappt när jag tänker på att veckan bara har innehållit en enda skoldag. Men vi ska väl också få lite ledigt ibland.

I lördags var vi iväg på maskeradfest. Men eftersom vi bestämde oss samma dag, ca 1,5 timme innan festen började, att vi skulle gå, så blev det inte att vi klädde ut oss. Och tur va de med tanke på att vi gick till krogen senare på kvällen. Men det var iallafall riktigt roligt. Kul att gå på fest hos folk som man annars inte festar med.

Sen har denna vecka inte innehållit så mycket. Har försökt att vara social men på grund av olika omständigheter har det försvårat mina möjligheter. I tisdags hade vi besök utav Jompa och Agnetha. De hade med sig wienerbröd som två gamar slukade i sig på 2 sekunder. Kunde nästan tro att de inte får någon mat här hemma haha.

Igår var jag på sambosamtal hos Familjerätten. Mycket trevligt var det! Handläggarna var jättetrevliga och det kändes som ett väldigt givande samtal. Så nu har jag en inblick i och mer kunskap om deras arbete och inte bara det som jag har lärt mig i skolan.

Idag har för övrigt känts som en ganska bra dag. Träffades vid 9 imorse i gruppen och gjorde det grupparbetet som skulle göras. Vid 11.30 var vi klara och plockade då fram olika skönlitterära böcker som vi ska läsa. Kröp upp i en soffa och läste till 13.00. När det sen var dags att gå på lektionen var vi några som beslöt oss för att kolla på den lektionen på internet istället (Läraren lägger ut sina lektioner för att han aldrig hinner med allt ändå) och vi satt kvar och läste. Så nu har jag bara 6 böcker kvar som ska vara lästa till den 23:e mars.

För övrigt så beställde jag en ny mobil igår. Imorgon kommer jag att kunna hämta ut den :) Det blev en Sony ericsson Satio. Känslan när man öppnar kartongen och plockar fram den helt nya och blanka telefonen är helt underbar. Det enda jag kan komma på som är bättre än det är öppnandet av en kartong med nyinköpta skor. Och då menar jag inte de skorna som man köper från Ullared eller Skopunkten, utan de skor som med omsorg har packats ner och lindats in i fint papper och sprider en doft av kvalité.

Nej nu blir det att gå och lägga sig så att det blir imorgon.


               



                   "Människor utan humor är svåra att ta på allvar"





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela