Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Jippie

Publicerad 2010-03-12 19:09:12 i Allmänt,

Jag fick mobilen idag. Efter många jobbiga timmar och ett antal sökningar på posten.se så kom den :) Det är lustigt hur en mobiltelefon kan göra en lycklig!

För att fördriva tiden på morgonen och förmiddagen blev det att jag städade Rasmus rum helt och hållet. Först hade jag bara tänkt att jag skulle göra iordning lite för att underlätta för honom men det slutade med att jag gjorde allt. Rasmus blev jätteglad när han kom hem och såg va fint rummet var. Vi hade bestämt att han skulle städa det idag när han kom från skolan eftersom en kompis ska sova över i helgen.

Va bort till Syster blond förut och va barnvakt en sväng. Precis när hon kliver utanför dörren och vi är ensamma ställer William sig och trycker haha. Det slår aldrig fel. Så det slutade med att han fick ta sig ett bad. Ett med bubblor :) DÅ var hans kväll gjord. Tänk om en annan kunde bli lika glad för sådana små saker. Men jag antar att det hör livet till. Att som vuxen inte nöja sig med det lilla man får utan alltid ska ha något mer. Och ju mer det kostar desto bättre. Fast i och för sig så kan en kram eller ett ord betyda mycket mer än ett ekonomiskt tillskott. Så jag antar att det helt enkelt är olika från person till person. Eller det kanske helt enkelt är som så att ju yngre man är desto lättare är det att ta till sig och uppskatta det man får.

Nej nu ska det bli myskväll!


     "Det är bara de som har något att dölja som inte vågar öppna sina dörrar"





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela