Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Lugn och ro...

Publicerad 2010-03-15 08:30:12 i Allmänt,

Nu är helgen över och lugnet la sig som ett täcke över lägenheten. Det har varit en intensiv helg med mycket tjatter och tjaffs. Tur att det varit bra väder så att grabbarna även har varit ute en del. Men de hade kul iallafall och det är huvudsaken. Rasmus var riktigt nöjd med helgen och det märktes på honom att han blev van vid ett högt tempo då han nästan direkt när kompisen åkte, blev otroligt rastlös.
Vid 17 var det städdags. Rasmus hade en del att ta rätt på efter helgen. Men fort gick det och han sa att det var mycket lättare att städa rummet när jag hade gjort det i fredags så han visste hur fint det kunde bli. Han va jätteduktig lilla gubben och gjorde jättefint på rummet. Till och med Robban tyckte det var mysigt och gick in och la sig på hans soffa och njöt lite :)

Idag kan jag inte direkt påstå att jag vaknade och var pigg. Men jag hade lovat Rasmus att gå upp och göra mannagrynsgröt åt honom så det va bara att kliva ur sängen när klockan var 07.15. Efter de kommentarer och lovord jag fick av honom så var det absolut värt det. Sen så känns det skönt att gå upp tidigt fastän jag är ledig. Det känns som om jag får ut mycket mer av dagen då.

Det är så underbart härligt ute. Solen skiner och det är relativt varmt. Äntligen börjar det kännas som om man ser ett slut på denna vinter och kan börja se fram emot våren. Men det kommer nog dröja innan snön är borta helt och hållet. De snöhögar som tynger ner staden är inte att leka med. Jag kan inte minnas att jag någonsin har sett så stora högar här i stan. Lekparken vid Mamma och Pappa har blivit en soptipp av skottad snö från vägkanterna så den är nästan obrukbar för tillfället.

Fick ett telefonsamtal från Börneborg förut också så jag ska dit i slutet på månaden och jobba. Känns alltid roligt när de ringer och frågar mig. Jag trivs så himla bra där!

Nej det känns som om det är bäst att jag lägger mig och läser lite. Har fortfarande ett antal böcker som ska läsas och analyseras till den 23:e. Jag ska gå och göra min karl sällskap på sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela