Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Vårmorgon

Publicerad 2010-03-27 09:55:26 i Allmänt,

Trots att det regnade ute när jag gick upp i morse så fylldes jag av glädje. Det snöar inte och våren är påväg med stormsteg. Känslan av att kunna gå ute utan att halka och jag behöver inte längre använda de fula otympliga vinterkängorna. Det känns helt underbart. Nu kan jag äntligen börja plocka undan vinterjackor och skor och istället fylla hallen med tunnare jackor och högklackat!
Som jag skrev igår så blev shoppingturen på stan väldigt lyckad. Dessa inköp blev det...

       


Så nu är ju inte OM jag har något att ha ikväll utan VAD jag ska välja... Men men..det kanske är ett så kallar lyxproblem. Vet iallafall vilka skor jag ska ha och de passar som tur va till alla utstyrslar... :)
Fixade även några fräsha överdelar till Robban förra veckan så vad han ska ha på sig ikväll har jag redan bestämt. Måste vara skönt att ha det så. En person som bestämmer åt en vad man ska ha på sig och inte behöva fundera över det. Robban tycker iallafall att det är väldigt smidigt :)


När jag va förbi syster blond igår så satt jag och William inne på hans rum och lekte. Sen så skulle han laga mat åt mig och jag märkte att han har väldig koll på hur det ska göras. Han la en plastmorot i en gryta, tog ner ett saltkar och saltade. Satte på locket och sen skulle den in i micron i hans lilla leksakskök. Sen vred han på leksaksklockan, räknade till tre och skrek sen: PLING PLONG. Och så öppnade han micron, gav moroten till mig och sa till mig blåsa. När jag hade tagit en låtsastugga av moroten sträckte han fram handen till mig och sa: Tack maten! Och sen började hela proceduren om igen. Vet inte hur länge vi satt där men det blev många "pling plong" och "tack maten". Åkte därifrån med en värme i mitt hjärta som var helt underbar.

Nej nu antar jag att det snart är dags fixa frukost och väcka grabbarna. Jag tycker det är lite mysigt när jag får en stund för mig själv så här på morgonen och bara kan sitta och slappa med datorn i knäet och planera dagen. Men det är till en viss gräns och sen känner jag mig ensam...och det gör jag nu så nu ska jag gå och väcka Robban :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela