Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

God morgon!

Publicerad 2010-05-22 08:51:37 i Allmänt,

Jag har blivit riktigt morgontrött. Igår va jag ledig och vaknade inte förrän vid halv elva. Jag vet inte vad det är som har hänt men så fort jag är ledig så sover jag till den tiden ungefär och jag får lika mycket ångest varje gång. Det känns som om jag sover bort halva dagarna. Jag har testat att ställa klockan men det blir bara att jag stänger av alarmet när jag vet att jag är ledig. Men men... det kanske vänder på sig.
Idag va jag uppe ganska tidigt iallafall. Klockan 8 ringde alarmet och jag for upp. Rasmus ska på badmintontävling idag så vi ska dit sen och kika på honom. Tror det kommer gå jättebra för honom.

Jag har försökt mig på en ny mentalitet att jag inte ska stressa upp mig inför skolarbeten och annat. Igår va första dagen med min nya inställning och jag kan inte direkt påstå att det var bättre. För idag när jag insåg hur mycket det är jag borde göra, och inte har ägnat en tanke åt det på en hel dag, blev jag ännu mer stressad.
Så i eftermiddag ska jag sätta mig ner och skriva ner allt som ska göras och sedan skriva in i kalendern när jag ska göra det. Jag måste helt enkelt bli mer strukturerad och i och med det kanske jag kommer känna mig lite lugnare.

Nej nu måste jag fixa fejset så jag inte skrämmer bort alla från tävlingen ;)



                         "Stress är de handbojor man bär runt hjärtat"




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela