Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Underbara sommar

Publicerad 2010-05-24 17:21:31 i Allmänt,

Det är ljuvligt, helt underbart ute. Solen bränner och luften är varm. Nu är det sommar. Tyvärr så har vi ett stort häggträd bredvid och det underlättar inte direkt allergin, men men, den har snart blommat över. Igår morse satt jag på balkongen och vinden tog i och ett snöfall av häggblad for igenom luften. De där bladen fastnade i allt så jag har dammsugit både igår och idag. Nu är det rent hemma iallafall, haha.

Har suttit på balkongen nästan hela dagen idag. Jag va duktig i ungefär en timme och pluggade och läste för fullt. Sen kom Hörfel och då blev det kortspel istället. Vi har flyttat omkring på balkongen som idioter för att anpassa oss till solen och vilken kroppsdel som skulle brännas.

Rasmus fick tyvärr ingen pokal i lördags när han spelade men han fick iallafall en medalj. Han är duktig grabben som ligger i. Han har nu planer på att förbättra konditionen så att det kommer gå ännu bättre för honom till hösten igen när badmintonsäsongen drar igång.

Igår va vi ute så att Rasmus fick köra med sin fiddy. Lite nervöst var det att stå och titta på honom men han kör ganska försiktigt. Han har blivit tillsagd ett antal gånger att han måste ta det lugnt och lära sig att kontrollera fiddyn och allt som hör till, innan han ens tänker på att köra fort. Men nästa gång tror jag att jag stannar hemma, för orons skull, hehe.


Cougar town ikväll också. Det får jag inte missa! Har tappat intresset för Desperate housewives och Grey´s Anatomy. Det känns som om det har ballat ur lite väl mycket den senaste tiden. Så nu är det egentligen bara tre serier som jag verkligen följer: Cougar town, Gossip girl och Vampire diaries.


Gud va klockan går sakta. Sitter och väntar på pappa och syster röd för vi ska ut och motionera. Känns som jag bara vill ha det gjort nu.
Nä det får väl bli och slappa lite framför tv:n istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela