Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

I min trygga vrå...

Publicerad 2011-02-17 20:52:31 i Allmänt,

Ligger nu i sängen och njuter fullständigt av vetskapen att jag kommer sova hemma inatt. Denna jobbnatt som jag gjorde resulterade i ynka 2,5 timmas sömn. Varje ljud reagerade jag på även om jag fick höra från den andra assistenten att det inte är något ovanligt att de låter och slår och bankar. Men jag var ändå på min "vakt" hela tiden. När jag kom hem vid ca 14.15 la jag mig på sängen och försökte sova iallafall en timme innan det var dags att gå vidare till nästa jobb. Men det misslyckdes totalt. Så nu...efter god mat i magen...ligger jag åter i sängen och nu dröjer det inte  förrän jag sluter mina gröna :)

Vår "lille" pojk ska döpas också :) I maj blir det. Kändes konstigt att han själv satt med och planerade sitt dop! Hör ju inte till vanligheten!
Nästa helg ska han iväg på badmintonläger hela helgen. Riktigt kul att han har hittat något som han tycker om och fortsätter med! Det är nog 3 år nu som han har hållit på och spelat. Så i sommar kommer han åka iväg på läger också men då är det en hel vecka. De blir tränade av riktigt duktiga män/kvinnor och han kommer säkert få det skitkul! Jag vill också vara 14 år igen och åka iväg på olika läger! :) Fast alla övriga problem som det innebar att vara 14 år skippar jag gärna! Jag kommer på mig själv ibland att man får tänka på hur det var för en själv när man var i den åldern för att lättare kunna förstå Rasmus i hans tänkande. Ja usch...det kan inte vara lätt! Men tur är att Rasmus är så stark i sig själv och så populär så det verkar inte som det finns några större problem i hans värld. Men det kommer väl ändra sig drastiskt när det blir mer aktuellt med flickvänner hit o dit :)

Jag har grym träningsvärk från gårdagens pass med Annica. Men då vet man att man har gjort något iallafall! Idag blev det vila från träningen men jag har ännu inte riktigt bestämt mig för hur jag gör imorgon. Får helt enkelt se hur jag mår! Nu ska jag bädda ner mig i sängen och njuta av tillvaron!




-Är alla dom här skivstängerna av papier macheé?
- Ja! Idag tränar jag självförtroendet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela