Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Nya utmaningar

Publicerad 2011-02-13 19:30:09 i Allmänt,

Jag har börjar jobba igen efter 3½ års studier till lärare. Tyvärr ser det just nu lite dåligt ut på lärarfronten här i stan men jag har ju mitt jobb som personlig assistent meddans jag söker. Jag vill helst inte behöva pendla och flytta vill jag absolut inte göra. Det gäller helt enkelt att ha tålamod och vänta vänta vänta... :)

Det är som det brukar vara här hemma. Ett ordnat kaos :) Hormonerna hos tonårsgrabben påverkar oss alla och det är inte alltid lätt att leva tillsammans i denna lägenhet. Vi håller på och letar större lägenhet nu faktiskt. Är trötta på att det ska vara så himla lyhört här och det påverkar oss alla tre. Men på onsdag ska vi iväg och titta på en 4:a på 110 kvm, etagelägenhet. Vi får väl se hur det känns med den. Vi har dock sagt det att denna gång vi flyttar ska ALLT kännas bra med lägenheten. För så kul är det inte att hålla på och flytta runt. Iofs så har inte vi haft någon tur med våra lägenheter då det har varit vattenläckor och mögelskador hit o dit.

Robban är snart klar med sin utredning. Ska bli skönt när det är över och man kanske har lite mer svar på saker och ting.

Ja livet rullar på...mycket jobb just nu känns de som men jag börjar få lite ordning på tillvaron igen. Va nere till Galaxen och tränade för första gången på väldigt länge. Kändes väldigt bra o nu blir det att ta tag i träningen igen!

Ska försöka bli bättre på att uppdatera...men jag lovar inget ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela