Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

6 arbetsdagar kvar! :)

Publicerad 2011-06-09 08:58:09 i Allmänt,

Sen har jag semester! Det ska bli så otroligt skönt att bara kunna va och njuta av dagarna och ta dem som de kommer. Va ju några år sedan som jag va ledig på sommaren så detta ser jag verkligen fram emot.

Fick mitt nya schema igår som börjar gälla efter semestern. Jag kommer då gå upp i tid och jobba 100% istället för 80. Det va ju lite färre lediga dagar men jag hoppas det blir bra ändå. Om inte annat får jag tänka på att lönen blir högre :)

Idag ska jag iväg med syster blond och William till stadsbondgården. Hoppas att det är någorlunda uppehåll under tiden vi är där. Såg dock på vädret att det va risk för åska och regn idag. Regn gör mig inget men åska är jag helst utan!

De senaste dagarna har jag kommit på mig själv med att svänga kraftigt i humöret. Ena stunden känner jag mig jätteirriterad för att i nästa sekund känna mig glad och tillfreds. Vet inte vad det är som gör att mina känslor åker berg- och dalbana. Känner själv att det är påfrestande och hur är det inte då för mina närstående? Förhoppningsvis kommer humöret snart att stabilisera sig annars får jag väl snart flytta ut till en stuga i skogen! :)

Måste se till så vi får komma iväg och titta på huset som vi eventuellt ska hyra. Är så trött på att det ska vara en fritidsgård här i vår lilla lägenhet och jag tror inte jag är den enda i familjen som skulle må bättre av större boende. Av någon anledning så är alltid Rasmus och hans kompisar hemma hos oss. De säger att det är för vi bor så bra och nära stan och det kommer ju förändras om vi flyttar till huset. Får väl se då om de fortfarande kommer spendera större delen av tiden hos oss eller om de kommer hitta ett nytt tillhåll :) Men jag antar att vi får vara glada så länge de inte ränner på stan på nätterna utan hellre sitter hemma hos oss och spelar o tittar på film. Vet ju hur en annan va i 15-års åldern och det var ju inte hemma hos mamma och pappa som man ville vara!

Det är iallafall väldigt lugnt här hemma nu och Ramus har blivit väldigt duktig på att hjälpa till. Det är ju inte direkt så att han tar egna initiativ till att städa men det blir inga större invändningar när man ber honom om hjälp. Det negativa är bara att Robban inte heller är van vid tanken att Rasmus faktiskt kan hjälpa till med mer än vad han gör och oftast blir det jag som får säga till. Iofs så tror jag att detta har mycket med uppväxt att göra. När jag bodde hemma fick jag ju hjälpa till en hel del med både det ena och det andra. Det behövde däremot inte Robban.
Nej dags o göra sig redo för stadsbondgården!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela