Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Hjärta eller hjärna?

Publicerad 2011-06-13 22:04:41 i Allmänt,

Våra grannar fick barn för ca 2-3 månader sedan. Det har varit flera gånger som man hör barnet skrika och jag kan inte låta bli att längta. Jag har mer och mer tänkt på tanken att skaffa barn nu när jag är klar med skolan och det känns som att tecknen visar sig överallt. Men är jag/vi verkligen redo? Det är ju inte bara att skaffa ett barn och hoppas på att allt löser sig. Jag vill ju att barnet ska få en sån bra framtid som möjligt och ge den alla de möjligheter en själv hade som liten. Men börjar det bli bråttom? Jag är ju trots allt 27 år...

Men om man tänker efter så är det ju massor med kändisar och även icke-kända personer som skaffar barn runt 40. Även när de är först-föderskor. Men det känns ändå som att riskerna för komplikationer är för höga för att chansa.

Det är jobbigt när kroppen nästan skriker att den är redo men förnuftet säger nej. Ska jag låta mitt hjärta eller hjärna bestämma?






Kommentarer

Postat av: josse

Publicerad 2011-06-13 23:30:21

det är tyvärr svårt när hjärtat och hjärnan vill olika saker!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela