Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Tjat, PMS och gnäll...

Publicerad 2011-06-12 23:29:27 i Allmänt,

Det kan inte vara helt lätt för Robban. Jag gnäller när han inte städar...och gnäller när han städar för att det inte blir ordentligt gjort. Förväntar jag mig helt enkelt att han ska lägga ner lika mycket tid och energi på att göra så som jag gör? Det är ju ganska självklart att vissa av oss är duktigare på att städa och ibland faktiskt finner ett nöje i det meddans vissa gör det inte och då blir resultatet lite annorlunda. Men hur ska jag göra då? Ska jag vara glad när han väl hjälper till och nöja mig med resultatet? Eller ska jag fortsätta och tjata och hoppas på att han förbättrar sina städfärdigheter? Kan man verkligen lära gamla hundar att sitta?

Blev irriterad förut. För andra dagen i rad så fråga han om jag hade PMS. Detta syndrom gör det väldigt enkelt för killar, män, karlar...kalla dem va ni vill. Detta syndrom iallafall, gör att killar helt enkelt inte inser att det kan vara så simpelt att det är dem frustrationen och irritationen beror på. De tror helt enkelt att det måste vara PMS de beror på. När man tänker efter så är det lite fuskigt. Varför ska de ha nåt att skylla över på när vi kvinnor inte har det? Jag hittade en länk på internet där det står: Män har fler hjärnceller, men kvinnor har fler kopplingar mellan cellerna. Det gör att män är mer logiska och fokuserade medan vi kvinnor kan vara lite överallt.
Hur kommer det sig då att Robban inte kan tänka logiskt och inse att deras handlingar eller icke-handlingar, påfrestar mitt humör?
Jag tror att detta är något som jag antagligen kommer att fundera vidare på men det får bli en annan gång när klockan inte är 23.30.

Har jobbat i helgen. Har varit en riktigt toppenhelg faktiskt! :) Det va längesen jag skrattade så mycket på jobbet! :) Men nu är det bara 3 arbetsdagar kvar, sen har jag semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela