Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

2 dagar :)

Publicerad 2011-06-14 20:10:59 i Allmänt,

Har jobbat 07.00-18.00 idag. Mycket lång dag! Började inge vidare heller när de ringde till mig när jag var påväg till första stället för att skicka iväg mig till en annan som jag bara varit hos en gång tidigare. Nerverna började spela mig ett spratt och automatiskt blev jag nervös och orolig för om jag skulle kunna klara av detta själv. Men det funkade riktigt bra och jag kunde gå där ifrån och känna mig stolt!

Av någon dum anledning fick jag för mig att jag skulle hänga med Robban ut och motionera efter jobbet. Gick upp till djurgårn och joggade spåret för att sedan gå neråt igen. Med astmamedicinen i högsta hugg och lite jävlar anamma så gick det ganska bra. Hade dock lust att slita bort mina benhinnor i Tallundsbacken! Trött jag blir på att de alltid ska göra uppror vid högt tempo på asfalt!

Måste dock säga att det bästa med motionsturen var att jag och Robban gjorde något tillsammans. Vi har varit väldigt dåliga på det men den senaste tiden så har det faktiskt blivit mer och mer. Mycket tid har gått till att spendera den med andra och jobbet har ju också påverkat en hel del. Tror det är alldeles för lätt att hamna i någon sorts rutin och på sikt tror jag att det skadar förhållandet.

Och på tal om ingenting så är jag lite orolig inför skolavslutningen. Rasmus går ju trots allt i 8:an och han kommer ju säkert vilja va med sina kompisar och ränna på stan. Kommer han hålla sig ifrån alkohol? Än har vi inte behövt varit med om att Rasmus har kommit hem och varit full *peppar peppar ta i trä!!!*. Han har faktiskt varit ganska skötsam, iallafall på den fronten. Men nu är det klass 8:a vi pratar om. Mycket händer i den åldern och jag känner oron växa i mig. Tror jag helt enkelt ska vara en utav de där frivilliga som går omkring på stan och tar fulla ungdomar :)


Förresten...bara 2 dagar kvar. Sen har jag semester!!! :)

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2011-06-14 20:24:54

Ja, nu börjar grabbarna bli så stora att man får bekymra sig lite. Det är rätt skönt att bo en bit från stan då, faktiskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela