Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Usch fy och blä...

Publicerad 2011-05-25 10:56:11 i Allmänt,

Detta år är det riktigt jävligt med pollen! Det va längesen som jag mådde såhär dåligt. Idag ska jag till sjukhuset och fixa mer allergi- och astmamedicin och jag hoppas att det kommer göra så att andningen underlättar för mig. Vore kul att kunna ge sig ut och jogga utan att det känns som att luftrören drar ihop sig till små minisugrör. Idag är det även dags för en storstädning här hemma då jag misstänker att det finns en hel del pollen som täcker sakerna i vår lägenhet. Man kanske skulle införskaffa en sån där självgående dammsugare som får glida omkring på golvet hela dagarna? :)

Idag ska jag även till Synoptik för en synundersökning och utprovning av linser. Har insett att det är dags att jag använder det konstant nu och tror de blir enklare med linser än med glasögon. Som de gånger när jag är ute och joggar själv i skogen är jag ju livrädd för stubbar och träd formar en massa konstiga figurer och inte förrän jag kommer en meter ifrån ser jag vad det verkligen är! Senast tyckte jag de satt en stor hund vid spåret och tvärstannade för att sedan se att det bara va en stubbe!

I lördags va vi på 50-års fest och det va grymt kul! Gick inte och la oss förrän solen hade gått upp :) Kan ju erkänna att det kändes i kroppen på söndagen...men de va det värt! :)

Nu är det inte långt kvar förrän det är dags att ha semester! Längtar så himla mycket! Ska bli så skönt att bara kunna va och inte behöva tänka på någonting :) Min första semester på väldigt länge! Alla andra sommrar har jag ju behövt jobba i och med att jag studerade och inte hade haft någon inkomst annars. Känns bra att Robban också kommer ha semester samtidigt så då finns det ju större chans att kunna hitta på något.

Nej nu är det väl dags att göra sig redo för att om en timme anstränga ögonen och glo på bilder! :)


                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela