Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Tagit ett break...

Publicerad 2011-09-13 18:44:28 i Allmänt,

Jag har inte orkat eller känt för o bloggat nu i sommar. Tror också att jag glömt bort det litegrann och inte riktigt vetat vart jag ska börja. Känns som att det inte finns så mycket att säga om sommaren förutom att det var helt underbart att äntligen ha semester igen. Har försökt njuta till fullo men nu är det som vanligt igen och jag längtar redan efter nästa semester!

Jobbet tar nästan all min tid just nu. När jag inte jobbar försöker jag vila upp mig men oftast finns det så mycket annat som ska hinnas med. Hoppas för guds skull att Robban snart får påbörja sin medecinering så att det blir lite mer ordning här hemma. Orkar inte med denna j*vla berg- och dalbana som vi just nu befinner oss i.
Vet dock inte om det är på grund av att det är en dålig dag som jag känner att energin och lusten är helt borta...

Det är inte bara mitt humör som är upp och ner. Tonåringen här hemma börjar bli mer och mer lat och bekväm och just nu vet jag faktiskt inte hur man ska hantera det. Vi försöker se till så han får hjälpa till och ta sitt ansvar här hemma men det är inte alltid det görs utan protester. Nyss stack han iväg på badmintonträning och jag antar att han va sur på mig då han inte sa "hejdå". Men detta hör väl till va? Tror att man själv inte var så lätt att hantera i tonåren och när jag tänker efter så ska vi nog vara glada för att han är så snäll som han är :)

Sitter och funderar på om jag ska ta tag i skiten här hemma och börja städa själv eller om jag ska ta fajten med Robban när han kommer hem och tjata på honom för att försöka få lite hjälp... Känns som att hur jag än väljer att göra så blir det fel på något sätt...






Kommentarer

Postat av: agnetha

Publicerad 2011-09-13 23:43:02

Roligt att du börjat att skriva igen. Men nu måste jag fråga vad är det för medicinering sonm Robban ska börja med. Är han sjuk???

Hur gick det med dina läraransökningar? Jobbar du i skolan nu eller? Många frågor. Du kan svara mig över FB privat om du vill.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela