Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

2 veckor

Publicerad 2012-08-17 15:02:39 i Allmänt,

Att ha barn har ställt om hela min vardag. Jag visste att saker och ting skulle förändras men var nog inte beredd på att förändringarna skulle gälla så mycket. Jag själv är förändrad och ser helt annorlunda på livet nu. Jag sätter Ebba i främsta rummet men jag antar att det är normalt.
 
Några upptäckter som jag har gjort dom här dagarna:
- Att gå på toaletten själv är inte längre en självklarhet!
- Det är ingen idé att följa klockan. Att tidsplanera funkar inte längre.
- Jag beundrar dom som är ensamstående förälder!
- Man kan inte längre duscha när man vill.
- Fläckfria kläder existerar så gott som inte längre.
...och mycket mer :)
 
Här om kvällen när Ebba somnade, runt 22.00, så la jag och Robban oss i sängen och skulle kolla film. Jag lägger mig på hans arm och säger: "Åh det här va längesen vi gjorde. Jag har saknat det.." Ca 3 minuter efter det uttalandet- somnar jag, Så mycket blev det av det filmmyset :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-08-17 23:41:26

Jag kan fylla på listan: det spelar ingen roll hur väl man än planerar in att man själv ska kunna få sitta ner och äta en hel måltid, bebisen är alltid hungrig så fort man ska äta, eller har bajsat eller får helt plötsligt ont i magen och kräver att bli bärd. Har man fått på sig själva alla kläder och bebisen allt är packat och man ska precis gå utanför dörren så tycker bebisen att det var dax att bajsa, lugnt nu men inte lika kul när man ska krångla med vinteroverallen av och på. Har man äntligen hittar nån som ställer upp som barnvakt så blir bebisen sjuk så man får ställa in allt roliga. När man för en gångs skull inte tagit med sig extra kläder till bebisen när man är långt hemmifrån så blir allt nerkissat/kräks. Men visst är de små underbara!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela