Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Hinner inte med..

Publicerad 2012-08-28 22:18:03 i

Det är otroligt vad dagarna går fort när man har en liten bebis. Känns som att man inte hinner med allt man ska.
Allt tar så mycket längre tid!

Ebba sover sisådär. Har varit, och är, krångel med hennes mage så hon skriker en hel del. Man skulle kunna säga att hon har kolik. För att ha de så ska de skrika 3 timmar om dagen, 3 dagar i veckan. Och det gör hon. Några nätter har hon i princip skrikit 3 timmar i sträck. Det är fruktansvärt jobbigt. Man vet inte riktigt vad man ska göra och man känner sig så hjälplös! Jag kan känna att jag drar mig för att gå ner på stan nu för att jag vet att hon kan börja skrika och det gör att stadsturen inte är så trevlig som den skulle kunna vara. Vi har bytt ersättning och hon får sempers magdroppar men än har det inte blivit bättre. Fortsätter de såhär så får vi kontakta läkare. Det är ju inte bara jobbigt för Ebba utan en även för en annan.

Får prata med barnmorskan till veckan och se vad hon säger...

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-08-28 22:51:59

Fy fan! Stackars er. Testa att köpa minifom droppar på apoteket. Man får fråga efter dem, finns i deras kylskåp. börja med 10 droppar innan varje måltid. Går att kombinera med sempers magdroppar.Kan lätt ökas till 50 droppar. Hjälper det om du bära henne på koliksättet? De brukar rapa lite lättare med minifom dropparna.

Postat av: Helen Jansson

Publicerad 2012-08-30 08:15:59

Stackars er, det är ju fruktansvärt när de skriker sådär och det spelar ju tyvärr ingen roll vad man gör. Alice har också haft problem med magen, dock så har vi sluppit att hon har skrikit på nätterna, utan det har mer kommit på kvällarna. Vi fick ge henne minifom droppar och de har faktiskt hjälpt jättemycket, dock så fick vi ge henne mycket mer än 10 droppar per gång. Men man får prova sig fram så hittar man till slut rätt mängd som funkar. Men nu fiser och rapar hon mycket lättare, och därmed så har det gett med sig med magen. Så prova minifom dropparna =). Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela