Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Tänder och feber

Publicerad 2012-12-15 20:58:45 i

I förrgår upptäckte vi att Ebbas första tand har börjat komma fram. Inte konstigt att hon varit så gnällig senaste tiden. I går kväll gav jag henne ingen alvedon innan hon somnade. Det fick jag sota för! Fy vilken hemsk natt det blev. Hon somnade tillslut ordentligt vid 05.45 efter att hon fick en alvedon.
Idag har hon varit fortsatt gnällig och när jag tog febern på henne förut så visade den 38,1. Hon fick en alvedon och efter ca 30 minuter va hon pratglad och log och skratta som bara den! :-)

Jag hade en beställning på två ägg och mjölkfria tårtor idag. När jag stod och fixade det sista så slog det mig... SHIT! Jag använde laktosfri grädde! Ringde till beställaren och va helt förstörd! Men det löste sig genom att jag slängde ihop en tårtbotten till och fyllde den med en blandning av banan och choklad. Kl 14 började kalaset. Kl 13.30 blev jag klar med de tre tårtorna. I all stress glömde jag att ta kort på dom men den ena va svart med vita stjärnor, den andra grön med vita stjärnor och den tredje till födelsedagsbarnet fick formen av ett hjärta och va vit med några svarta stjärnor på.
Ja nu har jag lärt mig iallafall!!!

Nu är det nog dags för mig att sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela