Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Vilken vändning!

Publicerad 2012-12-05 22:57:44 i Allmänt,

Jag gjorde som syrran tipsade om och gav Ebba en alvedon innan hon skulle sova. Godingen sov från ca 22.00 till 05.40. Åt och somnade om till 9! Det kändes som en dröm när jag vaknade imorse och var utvilad. Den känslan har jag inte haft på länge och jag hoppas att jag kommer få känna den snart igen :) Jag gjorde likadant ikväll med och gav henne en alvedon så vi får se om denna natt blir lika bra. Men om det nu är så att det funkar med alvedon, hur länge kan man ge henne en sån varje natt? Jag får ta och prata med dom på BVC och se va de säger.
 
Jag har inte varit iväg på efterkontrollen än. Ni vet den där som man ska vara iväg på 6-8 veckor (!) efter att barnet är fött. Vet att det är dumt att dra ut på det och egentligen vet jag inte vad det är jag oroar mig så för. Jag får helt enkelt ta tag i det och ringa...*suck*.
 
Idag bakade jag lussebullar. Ville göra en liten twist på dom så jag blandade smör och vanlijsocker och kavlade ut en liten avlång bit, rullade ihop den och snurrade den sen. Men de gick inge vidare. De sprack och det såg ut som om en kirurg hade gått lös på dom. Men men...smaka gött gjorde dom iallafall.
 
Nu ska vi mysa ner oss och kolla på Lawless.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela