Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

BF +1

Publicerad 2012-07-28 17:54:32 i Allmänt,

Ingen bebis än...*suck*
 
Däremot så känns det att man kommer närmre och närmre då kroppen mår och ändrat sig en del de senaste dagarna. Mycket ryggont och "mensvärk" och ett tryck mot bäckenet som är olidligt! Men det kanske bara är jag som inbillar mig och hoppas på att detta ska vara signaler om att det närmar sig. Tycker dock att magen börjat sjunka ner mer men men...som sagt, det kan vara inbillning.
 
Har haft 2 helt underbara dagar nere i Skagern. Jag och Jenny åkte dit tidigare, innan kalaset för Alex började i tisdags, och passade på att sola och bada. Det var helt underbart att härja i vattnet och känna sig rörlig :)
Gårdagen var lika fin den och lite avundsjuk blev jag på de andra som åkte ut och åkte ring. Men jag får ta igen det nästa sommar istället :)
Mina nätter är helt sönderhackade. Jag är uppe flera gånger och det sitter i på dagarna. Jag har inte alls samma energi längre och känns mest som om jag går omkring i dvala. Värsta är väl att nätterna kommer inte bli bättre sen när bebis är född heller.
 
Har varit ute och läst lite på nätet om olika sätt att sätta igång förlossningen. Och det finns MASSOR med tips. Dock så skriver också många experter att det är något som man inte kan skynda fram och att det funkat för vissa när de använt sig av någon "igångsättnings-metod" så har det helt enkelt varit ett sammanträffande. Bebisen kommer, enligt experter, inte ut förrän den är redo. Så det är väl bara att sätta sig ner i soffan ikväll och försöka prata förnuft med bebis så att h*n inser att h*n är redo att komma ut nu på stört! :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Hörfel

Publicerad 2012-07-28 21:34:31

Jaaa NU ska h*n komma ut:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela