Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Känslostormar

Publicerad 2012-06-26 14:20:16 i Allmänt,

Det värsta med hela graviditeten har helt klart varit att mitt humör har varit väldigt, och då menar jag VÄLDIGT, upp och ner. Detta är tydligen normalt men jag känner ändå att det påverkar mig alldeles för mycket varje dag. Sådana saker som jag inte brydde mig om förut kan jag irritera mig och störa mig så otroligt mycket på. Jag kan bli heltokig och rasande när det inte blir som jag har tänkt mig eller stör min planering. Samtidigt som humöret kan vara väldigt ner, så är det tillfällen som kan göra så jag får ett riktigt lyckorus och glädjetårarna sprutar.
 
Det värsta är att jag inser att dessa humörsvängningar inte bara påverkar mig, utan även personer i min omgivning. Värst är det för Robban och Rasmus. Som tur är så förstår de båda två att detta snart kommer vara över och mitt humör kommer lugna ner sig.
Ibland så känner jag att nu förstår jag dom som bara har ett barn...att vara gravid innebar mycket mer än vad jag trodde.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela