Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Värk, trötthet och humörsvängningar

Publicerad 2012-06-16 20:43:46 i Allmänt,

...verkar vara min vardag nu för tiden. Längtar så efter att få känna sig lite mer som vanligt igen. Det börjar bli riktigt tungt för kroppen och humöret ska vi inte tala om. Har de senaste dagarna känt mig lättirriterad och väldigt känslosam. Höll på att börja gråta av lycka idag bara för att det var så mysigt i Mariebergsskogen med mina systrar och syskonbarn.

Det var hur mysigt som helst i Karlstad och först verkade vi inte ha vädret på vår sida men ca 15 minuter efter att vi anlänt vid Mariebergsskogen så kom solen fram. Tror att det som barnen uppskattade mest var lekparkerna och minigolfen :)

Fick förresten en fråga om vad jag packat i BB väskan och så här ser listan ut:

*Kläder till bebisen. Blev ungefär 4 uppsättningar :)
*Kläder till mig - Bekväma och praktiska.
*Blöjor
*Våtservetter
*Barnolja- till både mig och bebisen
*Duschcreme, schampo + balsam
*Babyfilt
*Napp
*Handduk
*Tandborste + tandkräm

sen kommer mer tillkomma så som laddare till mobilen, pengar, lite snacks och dryck, tidningar som tidsfördriv. Kommer säkert dyka upp fler saker som hamnar i väskan :)

Har nu även börjat packa inför flytten som sker om 2 veckor. Tidigare i veckan så kunde vi börja bära ner lite saker som vi fick ställa i det stora sovrummet då det var städat och urplockat. Känns som jag skulle vilja göra mer men det är inte lätt när kroppen säger ifrån och i de fall den inte gör det, så vet jag att jag måste tänka mig för när det gäller lyft och sådana saker. Men men...det är bara att hoppas på att Robban snart känner sig lika engagerad i flytten som vad jag gör :)


Kommentarer

Postat av: Angelica-mamma till Elin

Publicerad 2012-06-17 20:21:55

Glöm inte nagelfil till bebisen! De små rackarana har tedens att försöka klösa ur sig ögonen...

Postat av: Linn

Publicerad 2012-06-20 11:45:09

Ok! Tack för tipset! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela