Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Tonårstrots och mys

Publicerad 2012-09-22 12:13:03 i Allmänt,

Här om dagen blev jag och Rasmus milt sura på varandra. Det är inte lätt med dessa tonårshormoner och hur man ska handskas med dom. Vi var helt enkelt oense om städning av hans rum. Vi har sagt som så att när hans rum är för stökigt så får han inte ha kompisar hemma. Detta tycker då han är så otroligt dumt. Men det är det bästa sättet så att han städar rummet emellanåt. Han är dock av åsikten att han kan väl bestämma själv när rummet ska städas, för va gör det oss om det är stökigt? Vi är ju inte på hans rum. Det han inte förstår är att skiten dras ut i resten av lägenheten och den odör som bildas på hans rum sprider sig vidare ut i resten av rummen.Vi var helt enkelt oense och var inte speciellt pratsugna med varann något mer efter denna diskussion.
 
I förrgår bakade jag för första gången en kladdkaka med nutella toppad med gelehallonfluff och gick med syster röd hem till mor och far. Den blev jättegod!
 
 
 
Igår var de en riktig mysdag. Jag och Robban lunchade på stan med Jejje och barnen. Åt en supergod kebabtallrik på Café Paus. Sen gick jag och Jejje på stan lite och det blev lite nya kläder till Ebba :)
 
 
 
 
Igår kväll va Rasmus med mig och vi lagade mat. Va jättemysigt att få lite ensamtid med honom. Robban tog hand om Ebba så jag kunde fokusera helt på Rasmus. Vi gjorde kycklingröra inlidade i lasagneplattor som gratinerades i ugnen. Blev supergott!
 
Nej...nu vakna Ebba! Dags att göra sig redo för dagen! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela