Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Upp & ner

Publicerad 2012-09-09 23:04:03 i Allmänt,

När vi var till BVC fick vi tipset att vi skulle köra med både minifom och sempers magdroppar. Vi gjorde detta och från onsdagen blev Ebbas skrik ännu värre. Hon kaskadspydde flera gånger, vilket hon aldrig gjort förut, och det verkade helt enkelt köra för mycket i magen på henne. Så från och med igår struntade vi i Minifom och nu verkar hon lugnare igen. Hon kan ligga längre stunder och bara titta innan hon tröttnar och börjar skrika. Nätterna är jättelugna och hon vaknar i princip 2 gånger då hon äter och sen somnar om direkt.
Det var en dag i veckan, tror de va tisdagen, som hon sov nästan hela dagen. Då blev man orolig för att hon sov för MYCKET istället :/ Men dessa två senaste dagarna har det iallafall verkat som om det blir lite bättre så det är bara att hoppas! Saknar att kunna äta en måltid i lugn och ro...
 
Jag visste att livet skulle förändras men det känns ändå som om jag har tappat mig själv, helt och hållet. Jag menar inte att jag vantrivs! Så misstolka inte! Men jag skulle vilja ha en balans i det hela. Sen så påverkar ju hennes kolik väldigt mycket och gör att man inte kan göra allt man vill. Men det kanske blir bättre? Om ett par månader...eller fem...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela