Min värld- i kaos & ordning

Livet är inte enkelt. Den som trodde att det skulle vara det måste ha blivit grymt besviken...

Skäms...

Publicerad 2013-02-06 22:12:51 i

på mig! Jag har fått påbackning om att vara mer aktiv på bloggen. Ok...jag gör ännu ett försök då...

De senaste veckorna har varit fulla av utveckling hos Ebba. Hon sover numera i sin säng. Gick som en dans på första försöket! Insåg at det va för riskabelt att ha henne bredvid när hon väckte mig en morgon genom att ligga på mage vänd med huvudet mot mig och använde mig som boxningssäck.
Hon har även börjat åla sig framåt och får upp en jäkla fart när hon ser någon hon vill komma åt. Detta innebär nu att man måste vara ännu mer uppmärksam på vad som finns tillgängligt på golvet.
Har börjat med vanlig välling och det funkar jättebra! Magen reagerar inte alls så de verkar som att hon inte längre är känslig mot laktos! Gröten börjar också gå bättre och hon verkar gilla den mer och mer :)

Imorgon ska vi till BVC på 6-månaderskontroll. Ska bli intressant och se va hon väger och hur lång hon är nu.

Nätterna är fortfarande jobbiga och hon vaknar ofta. Dock tar hon bara flaskan och ligger och snuttar en iten stund, sen somnar hon om. De är som att hon använder flaskan som tröst istället för napp. Jag hoppas verkligen at det går över...

Jag har börjat bli ett hormonmonster med de nya minipillerna. Hoppas verkligen att de kommer lugna ner sig och att kroppen och mitt humör hamnar i balans och harmoni...För nu är jag verkligen inte rolig att bråka med...





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn

Jag bor tillsammans med min sambo, hans son som är född 1996 och vår lilla dotter som föddes 3 augusti 2012. Försöker fortfarande komma in i rollen som nybliven mamma och allt som hör småbarn till.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela